Vi forhandler alle dagligt - både professionelt og privat.
Vi indgår nemlig i en forhandling hver gang, vi gerne vil have andre til at gøre noget, eller når vi vil have dem til at lade være med at gøre noget.
Opkvalificering af forhandlingskompetencer er en af de mest værdiskabende aktiviteter, og gevinsten kan meget ofte måles umiddelbart.
Relativt få har imidlertid fået undervisning og træning i .
Højst sandsynligt er det derfor, at mange forhandlinger ender uden et tilfredsstillende resultat.
Løsningen er de rette forhandlings- og kommunikationsværktøjer. En kompetent forhandler mestrer en bred vifte af værktøjer til forberedelse, kommunikation og afkodning af modparten.
Det gør forhandleren i stand til at indgå den bedste og mest bæredygtige aftale og samtidig styrke relationen i selv tilspidsede situationer.
Forhandlingskultur refererer til de normer og værdier, der er i den enkelte virksomhed indenfor forhandling.
En forhandlingskultur, der er forankret i virksomhedens værdier og strategi, sikrer at både ledelse og medarbejdere kan indgå i forhandlinger på en hensigtsmæssig og konsistent måde.
Udover at være en solid base for god forhandlingskultur, så har psykologisk tryghed og emotionel intelligens stor betydning for såvel samarbejde og den enkeltes trivsel samt arbejdsglæde.
Mange virksomheder ikke bevidste om, hvad deres forhandlingskultur er, og hvordan de arbejder med at få basen på plads.
Det kræver en aktiv indsats, hvor den ønskede forhandlingsadfærd først og fremmest defineres på strategisk niveau.
Dernæst iværksættes processer og uddannelsesmæssige tiltag, som understøtter de strategiske valg.
Giv os et kald for en uforpligtende samtale vedrørende mulighederne for at få Morten ud til jeres virksomhed